zaterdag 11 februari 2012

Schiet mij lek!

Juni 2011. In juni merkte ik dat dat de Amazon wat koelvloeistof verloor. Even onder de auto gaan liggen, en de boosdoener was meteen duidelijk: de onderste slang van de waterpomp was nat. Daarnaast was de slang ook een beetje uitgelubberd. Ik had nog een nieuwe slang liggen, maar bij het monteren bleek dat deze slang voor boven aan de radiator was. Boven zat de verkeerde (voor onder). De goede slang boven gezet en voor onder een nieuwe gehaald. Opgelost!?!
Niet dus, nog steeds een lekkage. Na een wat nauwkeurigere inspectie bleek dat de waterpomp lekte. Een nieuwe gehaald, oude gedemonteerd, nieuwe gemonteerd. Ging erg eenvoudig. Zo eenvoudig, dat ik me niet kon voorstellen dat hij bovenlangs niet zou lekken. Dit, omdat er op het forum tips worden gegeven om de pomp met lijmklemmen aan te drukken bij montage; ik deed het uit de losse hand. Maar alle zorgen om niets, systeem gevuld en dicht.

Geen opmerkingen: