maandag 13 februari 2012

Lastig lassen

December 2011. Na de vorige winter (2010-2011) kwam overal roest tevoorschijn. Ik had niet veel in de pekel gereden, maar toch, genoeg. Afgelopen december ben ik maar eens gaan controleren. De linker achterwielkast aan de binnenkant bleek nogal wat roest te vertonen. Ik heb er een stuk uitgeslepen en weer netjes dicht gelast met een nieuw plaatje. Het was erg lastig lassen in de wielkast met zo’n grote laskap. Het heeft ook nogal wat tijd gekost: iedere keer in en uit de wielkast, een hele kleine ruimte, je zit er klem in, en je ziet niets met zo’n kap, een heel gedoe. Maar nu roest het in ieder geval niet meer. Kan ik helaas niet zeggen van een aantal andere punten. Geen ernstige roest, maar wel ontsierend. Dat ga ik in het voorjaar aanpakken.

Geen opmerkingen: